Δημοσιότητα

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

 

 

Είναι γεγονός πως οι απρόσμενες πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων εβδομάδων έχουν επηρεάσει βαθύτατα κάθε έλληνα και κάθε ελληνίδα, πόσο μάλλον εκείνους που δραστηριοποιούνται επιχειρηματικά. Αδιαμφισβήτητα, ο εμπορικός κόσμος της χώρας μετράει αναρίθμητες πληγές το τελευταίο διάστημα και καλείται να προσαρμοστεί άμεσα στα νέα δεδομένα. Οι συνέπειες των capital controls στην αγορά είναι άμεσες και οι επιχειρηματίες βλέπουν μέρα με την μέρα τον τζίρο τους να πέφτει κατακόρυφα.

 

Μετά από τρεις εβδομάδες τραπεζικής αργίας οι έμποροι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, που τους καθιστά ανήμπορους να ανταπεξέλθουν στις οικονομικές τους υποχρεώσεις.

 

Επιπρόσθετα, σημαντικό πρόβλημα έχει ανακύψει με το ζήτημα των επιταγών, που έχουν ήδη εκδοθεί αλλά είναι αδύνατο να εξαργυρωθούν, με αποτέλεσμα οι επιχειρηματικές συναλλαγές να έχουν παγώσει.

 

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου και ο Σύλλογος Λογιστών – Φοροτεχνικών – Ελευθέρων Επαγγελματιών Μεσολογγίου – Ναυπάκτου & Περιχώρων ζητούν να βρεθεί άμεση λύση στο μείζον αυτό πρόβλημα, που προκαλεί πιστωτική αβεβαιότητα στις επιχειρήσεις. Ζητάμε να δοθεί τουλάχιστον δεκαπενθήμερη παράταση της προθεσμίας εξόφλησης των επιταγών που λήγουν 31/07 και 31/08.

Παρακαλούμε να προβείτε στην άμεση διευθέτηση του προβλήματος, ώστε να μην επιδεινωθεί περεταίρω η αναστάτωση, που έχει ανακύψει στην αγορά και ει δυνατόν να αποκατασταθεί η εύρυθμη λειτουργία της.

 

 

 

Με εκτίμηση,


Δ.Σ.
ΕΜΠΟΡΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Ι.Π. ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
 

Δ.Σ.
ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΟΓΙΣΤΩΝ-ΦΟΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ

 

ΔΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ – ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ & ΠΕΡΙΧΩΡΩΝ



Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου σας ενημερώνει ότι χθες, 21 τρέχοντος, ο ΟΑΕΕ εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 14/21.7.2015 εγκύκλιο (επισυνάπτεται στην παρούσα), με την οποία γνωστοποίει τις διαδικασίες και ενέργειες που πρέπει να γίνουν από τον Οργανισμό και τις κατά τόπο Εισαγγελίες, σχετικά με τις υποθέσεις που έχει ασκηθεί ποινική δίωξη εις βάρος συναδέλφων μας για τις ασφαλιστικές οφειλές τους.

Εδώ και χρόνια μαχόμαστε ενάντια σε αυτό το άδικο και επαχθές μέτρο, εξηγώντας με επιτακτικό τρόπο στους αρμόδιους ότι ήταν αμιγώς ζήτημα νομικού πολιτισμού η κατάργηση του. Ήταν και είναι ηθικά αδιανόητο να πηγαίνει ένας έμπορος στην φυλακή επειδή έχει προς το ταμείο οφειλές, που –ούτως ή άλλως- αφήνουν τον ίδιο και την οικογένειά του, χωρίς ασφάλιση, χωρίς σύνταξη και χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.

Υπενθυμίζουμε εδώ ότι αυτό το αναχρονιστικό και άδικο νομικό πλαίσιο που αφορά στην ποινική καταδίωξη των οφειλετών του ΟΑΕΕ καταργήθηκε με το άρθρο 30 του ν.4321/2015. Το άρθρο 37 του ν. 4331/2015 ορίζει ότι οι υποθέσεις για τις οποίες έχει ασκηθεί η ποινική δίωξη θα τίθενται στο αρχείο με διάταξη του αρμόδιου Εισαγγελέα και επιπλέον, δεν θα εκτελούνται οι αποφάσεις των ποινικών δικαστηρίων που δεν έχουν εκτελεστεί και στις περιπτώσεις που ξεκίνησε η εκτέλεση τους αυτή θα διακοπεί.

Στην επισυναπτόμενη εγκύκλιο αναλύονται οι διαδικασίες από τις αρμόδιες αρχές για την οριστική επίλυση των σχετικών υποθέσεων, όπως η ενημέρωση για τις εκκρεμότητες και η απόσυρση των μηνύσεων.

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου αισθάνεται χαρά και ιδιαίτερη ικανοποίηση που με τον αγώνα τόσων χρόνων απομάκρυνε τη «δαμόκλειο σπάθη» της ποινικής δίωξης και της φυλάκισης επάνω από το κεφάλι του μικρομεσαίου έμπορου και επαγγελματία που έχει χτυπηθεί από την κρίση και την ύφεση.

 

 


Έναρξη υποβολής αιτήσεων για το πρόγραμμα
Voucher Τουρισμού


Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου σε συνεργασία με το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Ι.Π. Μεσολογγίου και το Κ.Ε.Κ Τσίρκα υλοποιούν το επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης και απασχόλησης ανέργων με τίτλο: Voucher Τουρισμού.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα για ανέργους έως 29 ετών, διάρκειας 500 ωρών, το οποίο περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση 80 ωρών και πρακτική άσκηση διάρκειας 420 ωρών σε επιχειρήσεις που ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό.

Απευθύνεται σε 8.000 άνεργους νέους που έχουν γεννηθεί από 1.1.1986 μέχρι και 31.12.1997 και έχουν κάρτα ανεργίας σε ισχύ. Οι 1.100 θέσεις θα καλυφθούν από απόφοιτους ΑΕΙ/ΤΕΙ και 6.900 θέσεις από απόφοιτους υποχρεωτικής ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Περιλαμβάνει εκπαιδευτικό επίδομα για τη θεωρητική κατάρτιση και την πρακτική άσκηση. Το εκπαιδευτικό επίδομα ανέρχεται σε: α) Για τους αποφοίτους ΑΕΙ/ΤΕΙ 2.458€ (συμπεριλαμβανομένων των νομίμων κρατήσεων) και β) Για τους απόφοιτους υποχρεωτικής/δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 2.248€ (συμπεριλαμβανομένων των νομίμων κρατήσεων).

Η πρακτική άσκηση θα πραγματοποιηθεί σε επιχειρήσεις που εξυπηρετούν και ενισχύουν άμεσα ή έμμεσα τον τουρισμό και το τουριστικό προϊόν της χώρας, δηλαδή σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων, επιχειρήσεις σύνθετης τουριστικής ανάπτυξης, επιχειρήσεις συνεδριακού τουρισμού, επιχειρήσεις εκθεσιακού τουρισμού, επιχειρήσεις δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες εστίασης, τουριστικά γραφεία, αεροπορικές και ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, εταιρείες μεταφορών και επιχειρήσεις επαγγελματικών σκαφών και λειτουργίας μαρινών.

Καλούμε όλους τους άνεργους νέους της περιοχής με κάρτα ανεργίας σε ισχύ όπως σπεύσουν να υποβάλλουν αίτηση για την απόκτηση Voucher, καθώς και τους εμπόρους, ώστε να ενταχθούν οι επιχειρήσεις τους στο εν λόγω πρόγραμμα.

Μπορείτε να υποβάλλεται την αίτησή σας:

α) Στα γραφεία του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Ι Π. Μεσολογγίου, στην οδό Στουρνάρα 5, από τις 10:00 π μ. έως τις 15:00 μ.μ.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 26310 25564

β) Στα γραφεία του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ι.Π. Μεσολογγίου, στην οδό Ελεύθερων Πολιορκημένων 45, από τις 9:00 π.μ. έως τις 13:00 μ.μ.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 26310 22281

γ) Στο κτίριο του Εκπαιδευτικού Κέντρου Τσίρκα, στο Νεοχώρι Μεσολογγίου, από τις 8:30 π.μ. έως τις 17:00 μ.μ.
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 26320 91179 - 93703

Οι δηλώσεις συμμετοχής είναι μέχρι 30 Ιουλίου 2015.

Οι βασικές διατάξεις του Νομοσχεδίου για τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών σε Δημόσιο και Ασφαλιστικά Ταμεία αλλά και οι παρατάσεις που δόθηκαν στις αρχικά προβλεπόμενες προθεσμίες, καταδεικνύουν την πρόθεση της Κυβέρνησης για αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα ο κόσμος της επιχειρηματικότητας. Αδιαμφισβήτητα, οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να ανακουφίσουν εκατομμύρια συμπολιτών μας ενώ ταυτόχρονα εκτιμάται πως θα βελτιώσουν, τουλάχιστον έως ένα βαθμό, την υφιστάμενη και κοινώς αποδεκτή δυσλειτουργία   της αγοράς.

Θα πρέπει όμως να τονιστεί πως το θετικό περιεχόμενο που διέπει τη πλειοψηφία των διατάξεων δεν αρκεί για την καταπολέμηση των χρόνιων παθογενειών της πραγματικής οικονομίας, οι οποίες έχουν επανειλημμένως εντοπιστεί και υποδειχθεί από την πλευρά των παραγωγικών φορέων. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας ανταποκρινόμενη στο θεσμικό της ρόλο, επισημαίνει τις βασικές εκκρεμότητες που συνιστούν πάγια αιτήματα του εμπορικού κόσμου και οι οποίες ευελπιστούμε πως θα αποτελέσουν άμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες καθώς θα συμπληρώσουν θετικά το υφιστάμενο πλαίσιο στην κατεύθυνση που όλοι πλέον επιθυμούν: της αποτελεσματικότητας και της δικαιοσύνης. Οι εκκρεμότητες αυτές έχουν ως εξής:

  1. Μη πρόβλεψη επιβράβευσης των συνεπών φορολογουμένων μέσω π.χ. ενός ποσοστού απομείωσης (παροχής bonus) του επικείμενου φόρου. Προτείνουμε ότι επιβάλλεται ως ποινή για τους μη συνεπείς φορολογουμένους (πχ. 3% ετησίως για τις 100 δόσεις) να δίνεται αντίστοιχα ως bonus έκπτωσης στους συνεπείς φορολογούμενους.
  2. Πλήρης απουσία θέσπισης εισοδηματικών κριτηρίων, όσον αφορά στο ανώτατο ποσό οφειλής που καλείται να καταβάλλει ο υπόχρεος. Θα έπρεπε να αποτελεί βασική προτεραιότητα η κατοχύρωση του μηνιαίου εισοδήματός τους (20% ή 30%).
  3. Η επιβολή προληπτικού φόρου 26% στις συναλλαγές των επιχειρήσεων με μη συνεργάσιμα κράτη ή με κράτη που έχουν προνομιακό φορολογικό καθεστώς (φορολογικός συντελεστής χαμηλότερος του 13%) και η επιστροφή του προκατεληφθέντος φόρου εντός τριμήνου από το Κράτος σε περίπτωση νομιμότητας των συναλλαγών, συνιστά μία διάταξη, η οποία επιδεινώνει περαιτέρω την ήδη συρρικνωμένη ταμειακή ρευστότητα των επιχειρήσεων και δε συνάδει με το πνεύμα προώθησης του εγχώριου επιχειρείν.
  4. Τα ληφθέντα δάνεια του ΤΕΜΠΜΕ με την εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου δεν μπορούν να ενταχθούν στα «κόκκινα δάνεια», αλλά -υπό μία ευρεία αλλά βασική έννοια- δεν παύουν να αποτελούν υποχρεώσεις προς το Δημόσιο, καθώς όταν καλυφθεί η εγγύηση, το Δημόσιο είναι αυτό που θα κληθεί να λάβει όλα τα αναγκαστικά μέτρα κατά του επιχειρηματία για την αποπληρωμή του δανείου. Για το λόγο αυτό, προτείνεται η ένταξη των συγκεκριμένων δανείων στη ρύθμιση των 100 δόσεων, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη και συνεργασία των 3 μερών (Δημοσίου, επιχειρηματία, Τράπεζας), επιτρέποντας με αυτόν τον τρόπο την ομαλή αποπληρωμή τους από τους δανειολήπτες.
  5. Η ένταξη του υπόχρεου σε προηγούμενη ρύθμιση τον αποκόπτει από την ρύθμιση των 100 δόσεων, όταν υπάρχει δέσμευση λογαριασμού. Οι Τράπεζες αρνούνται να αναπροσαρμόσουν το ποσό της δέσμευσης στο νέο (χαμηλότερο) επίπεδο, επικαλούμενες ΠΟΛ και υπουργικές αποφάσεις που ίσχυαν για τις προηγούμενες ρυθμίσεις. Πρέπει άμεσα να αναπροσαρμοστεί το υφιστάμενο πλαίσιο προκειμένου να επιτραπεί στις Τράπεζες ο περιορισμός της δέσμευσης λογαριασμού στο νέο ποσό δόσης που προκύπτει, ώστε να μπορούν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν απρόσκοπτα την ρύθμιση των 100 δόσεων.
  6. Δεν εισακούστηκε η προσφάτως κατατεθείσα πρόταση της Συνομοσπονδίας για επανενεργοποίηση των περίπου 240.000 ανενεργών οφειλετών του ΟΑΕΕ, μέσω της υπαγωγής τους στη χαμηλότερη ασφαλιστική κατηγορία με την ταυτόχρονη υποχρέωση καταβολής των τρεχουσών εισφορών.
  7. Δεν έχει προχωρήσει καθόλου η καθιέρωση μίας «πραγματικής» κεφαλαιοποίησης των μέχρι σήμερα - ληξιπρόθεσμων οφειλών των ασφαλισμένων, η οποία θα περιλαμβάνει και οφειλές που υπερβαίνουν τα 20.000 € (κύρια οφειλή + προσαυξήσεις). Ταυτόχρονα, η απουσία πρόβλεψης για την επέκταση των μηνιαίων δόσεων-παρακρατήσεων αποπληρωμής, οι οποίες με βάση το υφιστάμενο καθεστώς ανέρχονται στις 40, στερεί την προοπτική διεξόδου σε ασφαλισμένους, που παρότι πληρούν τις προϋποθέσεις δεν μπορούν, λόγω υψηλών οφειλών, να συνταξιοδοτηθούν.
  8. Παράλληλα με την κεφαλαιοποίηση, επίσης δεν έχει προχωρήσει η μετατροπή της διαρκούς οφειλής σε πραγματικό ασφαλιστικό χρόνο, η οποία ενώ δεν συνεπάγεται κόστος για τον ΟΑΕΕ είναι ευεργετική για τον ασφαλισμένο, καθώς θα εισπράξει την αναλογία των εισφορών που έχει καταβάλλει στον ΟΑΕΕ, ενώ τα οφειλόμενα θα συνυπολογιστούν στις απολαβές της σύνταξης.
  9. Χρήζει ριζικής αναδιάρθρωσης ή ακόμη και ολικής απαλοιφής το άρθρο 31 του κειμένου του Νομοσχεδίου περί αλληλέγγυας, προσωπικής και εις ολόκληρον ευθύνη των εκπροσώπων και των λοιπών νομικών προσώπων των ΑΕ και ΕΠΕ που χρωστάνε ασφαλιστικές εισφορές, πρόσθετα τέλη, προσαυξήσεις και λοιπές επιβαρύνσεις στους φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη συνιστά έναν έντονα αποτρεπτικό παράγοντα ανάληψης οποιασδήποτε επενδυτικής και επιχειρηματικής πρωτοβουλίας.
  10. Τέλος και μέσα στο κλίμα των ημερών για περισσότερο αποδοτικά μέτρα, η ΕΣΕΕ έρχεται να προτείνει ένα μέτρο το οποίο θα καταστήσει επιτέλους αποτελεσματική την συλλογή αποδείξεων: την έκπτωση του ΦΠΑ της κάθε απόδειξης από το εισόδημα, δίνοντας ένα πανίσχυρο κίνητρο στους καταναλωτές των προϊόντων και των υπηρεσιών, ώστε να συγκεντρώνουν όσο το δυνατόν περισσότερες αποδείξεις.
<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 8 από 17

Χρήσιμες συνδέσεις


cap medicine ball