Δημοσιότητα

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου, μετά τα πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή Ι.Π. Μεσολογγίου, καλεί όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους κρατικούς φορείς που άπτονται του θέματος προστασίας του Δήμου, καθώς και την κατασκευάστρια εταιρεία της Ιόνιας Οδού, η οποία λόγω των έργων που εκτελεί ευθύνεται για ορισμένα από τα προβλήματα που προξενήθηκαν, ιδιαίτερα στην περιοχή Αγίου Θωμά, να προβούν άμεσα σε ενέργειες ώστε να αποφευχθούν αντίστοιχα μελλοντικά φαινόμενα.

 

Πιστεύουμε ότι τώρα δεν είναι η κατάλληλη ώρα για την απόδοση ευθυνών, αλλά η στιγμή κατά την οποία πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα υπέρ των επιχειρήσεων που επλήγησαν από την σφοδρή κακοκαιρία και βρίσκονται στα πρόθυρα της κατάρρευσης.

 

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος πέρα από την παρέμβαση που έκανε στο κεντρικό συνδικαλιστικό όργανο των εμπόρων, την ΕΣΕΕ, ώστε να μεταβιβάσει στο Υπουργείο Εσωτερικών το μέγεθος του προβλήματος και να επισπεύσει την διαδικασία αποζημίωσης όσων υπέστησαν ζημιές, προέβη σε άμεση καταγραφή των πληγεισών επιχειρήσεων, οι οποίες μέχρι αυτή την ώρα έχουν φτάσει σε αριθμό τις 21, με σοβαρές υλικές ζημιές που ανέρχονται σε χιλιάδες ευρώ και με αποτέλεσμα να κινδυνεύει ακόμη και η συνέχιση της λειτουργίας τους εάν δεν λάβουν άμεση αρωγή.

 

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας σε συνεργασία με τον Δήμο Ι.Π. Μεσολογγίου έχει δρομολογήσει την αναλυτική καταγραφή των πληγέντων και την ολοκλήρωση των διαδικασιών χορήγησης των αποζημιώσεων. Πιο συγκεκριμένα, οι ζημιωθείσες επιχειρήσεις θα μπορούν καθημερινά να υποβάλλουν αιτήσεις αποζημίωσης στον χώρο του Τρικούπειου Πολιτιστικού Κέντρου (1η αίθουσα).

 

Εν μέσω της δυσχερούς οικονομικής συγκυρίας που βιώνουμε, η ταχύτατη ανταπόκριση και συνδρομή των πληττόμενων κρίνεται επιβεβλημένη.

 

Ως εκ τούτου, απαιτούμε την άμεση και απρόσκοπτη παρέμβαση τόσο του περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Απόστολου Κατσιφάρα, όσο και όλων των βουλευτών, κυβερνητικών και μη, προκειμένου να υπάρξει, το γρηγορότερο δυνατό, Κοινή Υπουργική Απόφαση για την οριοθέτηση συγκεκριμένης περιοχής από τα Υπουργεία Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και Εσωτερικών, ώστε να είναι δυνατή η ταχεία ολοκλήρωση της διαδικασίας αποζημίωσης των δικαιούχων.

 

Ευελπιστούμε πως σε καμία περίπτωση δεν θα παρατηρηθούν φαινόμενα αδιαφορίας και καθυστερήσεων κατά την διεκπεραίωση της καταβολής των αποζημιώσεων στους πληγέντες επαγγελματίες, προς αποφυγή οποιασδήποτε περαιτέρω ταλαιπωρίας αυτών.

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου σας ενημερώνει σχετικά με την «αναθέρμανση» της ρύθμισης των 100 δόσεων για τους μικρομεσαίους εμπόρους και επιχειρηματίες που έχουν ασφαλιστικές οφειλές, μετά από σχετική και απόλυτα θετική απόφαση της διοίκησης του ΟΑΕΕ. Η συγκεκριμένη απόφαση κινείται απόλυτα στο πνεύμα της υποβοήθησης της επιχειρηματικότητας της χώρας μας μέσα στο πολύχρονο πλέον καθεστώς της κρίσης και της ύφεσης και ευελπιστούμε αντίστοιχες πρωτοβουλίες να αναληφθούν και από το Υπουργείο Οικονομικών για τις οφειλές προς το Δημόσιο, ώστε η ρύθμιση των 100 δόσεων να συνεχίσει να ισχύει ως «βοήθημα» των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η εγκύκλιος διαπιστώνει τον σημαντικό αριθμό ρυθμίσεων που διακόπηκε στο παρελθόν, ενώ οι ασφαλισμένοι-οφειλέτες είχαν ενεργήσει εμπρόθεσμα για την καταβολή των δόσεων και δεν είχαν άμεση ευθύνη για την μη πραγματοποίηση - ολοκλήρωση της πληρωμής. Για το λόγο αυτό προτάσσει την διερεύνηση και αξιολόγηση των πραγματικών περιστατικών διακοπής της κάθε περίπτωσης ξεχωριστά και όπου διαπιστωθεί η μη ευθύνη του ασφαλισμένου, δίνεται η δυνατότητα επανένταξής του σύστημα.

Για την αξιολόγηση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη:

  • Η αποδεδειγμένη πρόθεση εμπρόθεσμης καταβολής της εισφοράς ή δόσης/εων που προκάλεσαν την διακοπή.
  • Η αιτία που προκάλεσε το διακοπτικό γεγονός, η οποία πρέπει να συνδέεται με λάθη, παραλείψεις ή δυσλειτουργίες του εισπρακτικού μηχανισμού για τις οποίες δεν έχει άμεση ευθύνη ο ασφαλισμένος-οφειλέτης.

Η διαδικασία έχει ως εξής:

Το αίτημα επανένταξης υποβάλλεται εντός 3 μηνών από την απώλεια της ρύθμισης και πρέπει να είναι αιτιολογημένο από τον ασφαλισμένο. Ακολούθως, συντάσσεται έγγραφο με το πλήρες ιστορικό της περίπτωσης, στο οποίο οπωσδήποτε θα συμπεριλαμβάνονται: η ένταξη του ασφαλισμένου στη ρύθμιση (αρ. πρωτ. και ημερομηνία), πληρωμές εισφορών και δόσεων πριν την απώλεια, τα δικαιολογητικά που έχουν κατατεθεί, αιτιολόγηση της απορριφθείσας πληρωμής και η γνώμη του Προϊστάμενου του Τμήματος.

Το έγγραφο διαβιβάζεται αυθημερόν στον αρμόδιο Προϊστάμενο Περιφερειακής Διεύθυνσης και ζητείται η γνώμη του (δεν είναι υποχρεωτική η αποστολή των δικαιολογητικών – εφόσον το έγγραφο είναι πλήρως αιτιολογημένο - εκτός αν ζητείται από τον Προϊστάμενο της Περιφερειακής Διεύθυνσης). Ο Προϊστάμενος Δ/νσης αξιολογεί την πρόθεση εμπρόθεσμης πληρωμής και την αιτία μη πραγματοποίησής της και διατυπώνει εγγράφως τη γνώμη του. Εφόσον αυτή είναι θετική, ο ασφαλισμένος επανεντάσσεται στην ρύθμιση των 100 δόσεων, αφού καταβληθεί το σύνολο των απαιτητών εισφορών και δόσεων που θα έπρεπε να είχαν πληρωθεί, αν η ρύθμιση δεν είχε διακοπεί.

Τέλος, η διοίκηση του ΟΑΕΕ ζητάει από τα περιφερειακά υποκαταστήματά του να επισημαίνεται στους ασφαλισμένους αφενός η υποχρέωση εμπρόθεσμης καταβολής των τρεχουσών εισφορών από την ημερομηνία καταχώρησης του αιτήματος στην εφαρμογή και αφετέρου ότι, μετά την επανένταξη, οι υπόλοιπες δόσεις καταβάλλονται, μέσω πάγιας εντολής.

Από την εγκύκλιο προκύπτει, κατά την γνώμη μας, η πρόθεση της διοίκησης του Οργανισμού να αποδώσει «ευρεία» αρμοδιότητα στους Προϊσταμένους των Περιφερειακών Διευθύνσεων, ώστε να κρίνουν τους ασφαλισμένους με βάση την γενικότερη κατάσταση στην οποία βρισκόταν η επιχείρησή τους κατά την απώλεια της ρύθμισης. Αυτό οι συνάδελφοι θα πρέπει να το εκμεταλλευθούν, ώστε να τεκμηριώσουν με σαφήνεια τα επιχειρήματά τους, ακόμη και εάν αυτά δεν στηρίζονται πλήρως σε ευθύνη του εισπρακτικού μηχανισμού. Είμαστε της άποψης ότι, εάν αποδεικνύεται η έλλειψη υπαιτιότητάς τους για οποιοδήποτε λόγο, οι Προϊστάμενοι των Περιφερειακών Διευθύνσεων θα τους κρίνουν με επιείκεια.

Πέμπτη, 15 Δεκέμβριος 2016 18:31

Δημοσιευμένο στο Ανακοινώσεις

Ενημερωτική συνάντηση για το νέο πρόγραμμα LEADER

Αγαπητοί συνάδελφοι,

 

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου σας ενημερώνει ότι η Αιτωλική Αναπτυξιακή ΑΕ ΟΤΑ σε συνεργασία με τον Δήμο Ι.Π. Μεσολογγίου διοργανώνουν και προσκαλούν κάθε ενδιαφερόμενο στην ενημερωτική συνάντηση για το νέο πρόγραμμα LEADER, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 8 Αυγούστου 2016 και ώρα 19:30, στο Μουσείο Ιστορίας και Τέχνης (Πινακοθήκη), στην Κεντρική Πλατεία Μ. Μπότσαρη της Ι.Π. Μεσολογγίου.

Στο πλαίσιο της ενημερωτικής αυτής συνάντησης θα συζητηθεί η στρατηγική και οι στόχοι του τοπικού προγράμματος, καθώς και οι δράσεις που δύνανται να χρηματοδοτηθούν.

 

Από το νέο πρόγραμμα LEADER είναι δυνατό να χρηματοδοτηθούν νέες ή υφιστάμενες επιχειρήσεις στους τομείς του τουρισμού, της μεταποίησης – τυποποίησης (αγροτικών και αλιευτικών προϊόντων) και της βιοτεχνίας για την αγορά νέου εξοπλισμού, την κατασκευή υποδομών, την εγκατάσταση μονάδων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για ιδία χρήση, την εγκατάσταση μονάδων διαχείρισης αποβλήτων κ.λπ.

 

Το νέο πρόγραμμα LEADER αφορά το σύνολο της τοπικής κοινωνίας: επιχειρήσεις, αγρότες και μη αγρότες, αλιείς και μη αλιείς.

 

Ως εκ τούτου, καλούμε όλα τα μέλη του Συλλόγου μας όπως προσέλθουν στην ως άνω συνάντηση, ώστε να λάβουν πλήρη ενημέρωση από τους πλέον αρμόδιους επί του θέματος.

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

 

Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Ι.Π. Μεσολογγίου σας ενημερώνει ότι το Υπουργείο Οικονομικών βάζει πλέον «λουκέτο» για 48 ώρες σε εμπορικά καταστήματα και επιχειρήσεις που δεν κόβουν αποδείξεις και επιβάλλει αυτοτελή πρόστιμα για τη μη ή ανακριβή έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων.

 

Την απόφαση που προβλέπει από 1ης Αυγούστου το κλείσιμο επιχειρήσεων, καταστημάτων και επαγγελματικών εγκαταστάσεων για 48 ώρες στην περίπτωση που εντοπιστούν να μην εκδίδουν αποδείξεις, υπέγραψε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με σχετικές ανακοινώσεις της ΓΓΔΕ. Αυτό σημαίνει ότι στους ελέγχους που θα γίνουν από τώρα και στο εξής οι ελεγκτές της ΓΓΔΕ θα έχουν στο οπλοστάσιό τους και το μέτρο της αναστολής της λειτουργίας των επιχειρήσεων και επιτηδευματιών εκτός από την επιβολή των νέων αυστηρότερων προστίμων.

 

Το μέτρο, όπως διευκρινίζεται από την ΓΓΔΕ, εφαρμόζεται με πράξη των οργάνων που διενεργούν τον έλεγχο κατόπιν σχετικής ειδικής εντολής έλεγχου του Γενικού Γραμματέα, εφόσον διαπιστωθεί η μη έκδοση πλέον των δέκα παραστατικών στοιχείων ή, ανεξαρτήτως του πλήθους, τα μη εκδοθέντα ή το μη εκδοθέν παραστατικό στοιχείο υπερβαίνει σε αξία τα 500 ευρώ. Στην απόφαση, ζητείται από τους Προϊσταμένους και τα αρμόδια στελέχη των Δ.Ο.Υ. να βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα όλο το εικοσιτετράωρο και όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Ειδικότερα σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που δίνει η ΓΓΔΕ για την εφαρμογή του μέτρου:

 

Ο Προϊστάμενος της Δ.Ο.Υ. εξουσιοδοτείται να υπογράφει «με εντολή Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων» την ειδική εντολή ελέγχου για την εφαρμογή του μέτρου της άμεσης αναστολής λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης του υπόχρεου επαγγελματία για 48 ώρες. Στη συνέχεια, γνωστοποιείται στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα η πράξη αναστολής λειτουργίας και ζητείται η συνδρομή της αστυνομικής αρχής. Κατά τη διαδικασία της σφράγισης, που διενεργείται με την παρουσία του Προϊστάμενου της Δ.Ο.Υ. ή του οριζομένου από αυτόν υπαλλήλου και της αστυνομικής αρχής, τοποθετείται στην κεντρική είσοδο της επαγγελματικής εγκατάστασης ταινία, με τον τίτλο της αρμόδιας υπηρεσίας της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και την ένδειξη:

 

«ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΕ μέχρι (ημερομηνία - ώρα), βάσει της με αριθ. πράξης αναστολής λειτουργίας, η οποία εκδόθηκε κατόπιν της αριθ. Ειδικής Εντολής Έλεγχου του Προϊστάμενου της Δ.Ο.Υ., σε εφαρμογή των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 2523/1997, όπως ισχύει».

 

Αντίγραφο της πράξης άμεσης αναστολής λειτουργίας επιδίδεται στον υπόχρεο.

 

Σε περιπτώσεις, που δεν καθίσταται δυνατή η εφαρμογή του μέτρου αναστολής λειτουργίας, καθώς και σε περιπτώσεις, που ο χρόνος έναρξης εφαρμογής του μέτρου δεν συμπίπτει με τις ώρες λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης, το μέτρο εφαρμόζεται κατόπιν νέου προσδιορισμού του χρόνου έναρξης εφαρμογής του, αμέσως μόλις καταστεί δυνατό, σε ώρες λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης. H Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωση της, συνεχίζει και διευρύνει τις στοχευμένες ενέργειές της κατά της φοροδιαφυγής, σε όλη τη χώρα και με έμφαση στις τουριστικές περιοχές, εφαρμόζοντας το νέο μοντέλο ελέγχων, που δεν περιορίζεται στην επιβολή του προστίμου.

 

Επίσης από την Δευτέρα 25/7/16 τα πρόστιμα τα οποία επιβάλλουν οι ελεγκτές του υπουργείου Οικονομικών κάθε φορά που εντοπίζουν έναν επιτηδευματία να μην εκδίδει αποδείξεις ορίζονται, σε ελάχιστο πρόστιμο 250 ευρώ για υπόχρεους τήρησης απλογραφικού συστήματος και 500 ευρώ για όσους έχουν υποχρέωση τήρησης διπλογραφικού συστήματος. Το Υπουργείο Οικονομικών με τροπολογία έρχεται να «διορθώσει» τα πρόστιμα δυσανάλογα μικρού ύψους σε σχέση με την παράβαση, η οποία, όπως αναγνωρίζεται στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας, «συνέβαλε στην καλλιέργεια αίσθησης ατιμωρησίας στους φορολογουμένους». Οι διατάξεις της τροπολογίας ορίζουν ότι σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 50% επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο ή επί της διαφοράς αντίστοιχα. Στο πρώτο σκέλος της η τροπολογία δεν έχει την παραμικρή διαφοροποίηση σε σχέση με τα ισχύοντα έως σήμερα. Στη συνέχεια όμως καθιερώνονται νέα κατώτατα όρια ανά φορολογικό έλεγχο και ορίζεται ότι το πρόστιμο δεν μπορεί να είναι κατώτερο, αθροιστικά ανά φορολογικό έλεγχο, από 250 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης απλογραφικού λογιστικού συστήματος και 500 ευρώ σε περίπτωση που ο φορολογούμενος είναι υπόχρεος τήρησης διπλογραφικού λογιστικού συστήματος. Μάλιστα, σε περίπτωση διαπίστωσης, στο πλαίσιο μεταγενέστερου ελέγχου, εκ νέου διάπραξης της ίδιας παράβασης τα πρόστιμα διπλασιάζονται (τα 250 ευρώ γίνονται 500 και τα 500 ευρώ αυξάνονται αυτόματα σε 1.000 ευρώ), ενώ σε περίπτωση νέας υποτροπής τα πρόστιμα τετραπλασιάζονται (τα 250 ευρώ γίνονται 1.000 και τα 500 ευρώ αυξάνονται σε 2.000 ευρώ κατώτερου προστίμου).

 

Περισσότεροι από 6 εκ. Έλληνες καλούμαστε να πληρώσουμε φόρους 32,5 δις ευρώ μέχρι τέλος του χρόνου, με τα ληξιπρόθεσμα να έχουν αυξηθεί το α’ εξάμηνο κατά 5,6 δις ευρώ. Η υπερφορολόγηση μπορεί δυστυχώς να είναι η αιτία φοροαποφυγής αλλά δεν είναι δικαιολογία.

 

Η Διοίκηση του Εμποροβιομηχανικού Συλλόγου Ι.Π. Μεσολογγίου, εφιστά τη προσοχή όλων και υπενθυμίζει ότι παρά το «φορολογικό αμόκ» η έκδοση απόδειξης δεν είναι επιλογή, αλλά υποχρέωση. Δυστυχώς όλα αυτά είναι τα επακόλουθα ενός ασταθούς και φορολογικά εχθρικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αφού οι επιχειρηματίες δεν έχουν πλέον συνέταιρο το κράτος, αλλά το κράτος έχει «μικρο-συνεταίρους» τους μικρομεσαίους της αγοράς.

 

Πλέον δεν περισσεύουν χρήματα στις εμπορικές επιχειρήσεις για μικρά ή μεγάλα πρόστιμα, πόσο μάλλον η θυροκόλληση της επιγραφής «ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΕ» που ισοδυναμεί με "κηδειόχαρτο" μιας επιχείρησης.

<< Έναρξη < Προηγούμενο 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Επόμενο > Τέλος >>
Σελίδα 4 από 17

Χρήσιμες συνδέσεις


cap medicine ball